Tuesday, September 14, 2010

Auto Is Better Than Manual?

Hidup memang tak akan ikut apa yang kita nak. Hidup ini seperti transmission manual. Kalau kita tetap pada gear 1, sah² kita akan ketinggalan dan enjin pun meletup. Yelah, overheat punya pasal. Tapi kalau kita dah selesa pada gear 5 dan tengah kat top speed lalu tiba² ada kambing di tengah jalan, apa patut kita buat? Elak lalu masuk longkang? Brek dan tukar ke gear rendah?

Macam yang aku cakap, hidup memang takkan ikut kehendak kita. Macam aku. UPS tak sampai target pun. 3.42 yang mampu aku dapat. Padahal kawan² aku siap ada yang 4 flat. Mungkin percaturan hidup aku yang salah. Takpe. Bak kata cikgu Fizik aku, "Gagal sekali boleh belajar semula. Tapi kalau gagal benda yang sama lagi sekali, itu bodoh namanya."

Seolah-olah aku memang berada dalam New World Order. Hidup berlandaskan apa yang kita nak dan idamkan tanpa memikirkan soal keakhiratan. Tapi untuk aku, seolah-olah macam dunia tak dapat, akhirat pun tak dapat. Thank you Jewish statesmen for creating this kind of situation.

p/s : It's a sunny day, so I got nowhere to hide, not a cloud in the sky, so I'm pretending I've got something in my eyes, just so you won't see me cry.

2 comments:

Anonymous said...

Aq suke entry ny..btaw d0 visit my bl0g:-P

Anonymous said...

Aq suke entry ny..btaw d0 visit my bl0g:-P