Wednesday, March 16, 2011

Alahai Tengah Malam.

Ini effect minum nescafe sekali tiga pek dalam satu cawan. Ye. Aku tak boleh nak tidur sekarang. 

Tengok jam sekarang, pukul 2.36 pagi. Disebalik tension yang agak sial membuat soalan Maths versi Statistik yang rata² aku tak faham tujuan penciptaannya, baik aku tulis post baru.

Sekarang baru aku faham kenapa orang yang ada ijazah Sains Aktuari dengan ijazah Matematik (Statistik) senang dapat kerja. Bagi aku, Matematik versi Statistik tu susah gila. Kalkulus lagi senang. Nak bayang² tu bukan kepakaran aku. 

* Given P(A) = 0.4 and P(B) = 0.6 .  Find P(A|B) *

* How many 4 digit number can be formed from the digit 1,2,3,4,5,6 if there is no repetition and the number formed is an odd number? *

Ini baru soalan senang. Soalan yang susah lagi pelik². Ergh. Berdosa aku kalau buat soalan² Statistik ni. Yelah, tak dapat jawab, keluarlah segumpal kata² kesat. Okay. Ini standard bagi pelajar lelaki kalau dapat jawapan yang salah.

Dan dekat lantai bilik aku, dah penuh lah dengan equation Kimia kejadah berbagai. Terima kasih kepada roomate aku yang membuatnya.

* grafiti ilmu *

Sudah lah. Baik aku sambung study.

No comments: