Tuesday, July 19, 2011

Nanti Aku Masuk Universiti.

Masa SPM dulu, aku dapat 4A. Mungkin ada yang tau pasal keputusan aku ini. Dan mungkin ada yang menyedari, Agama dan Sejarah aku dapat B+. Yeah nice. Pasal dapat B+ lah, aku tak dapat nak ambil Asasi Undang².

Masa itu, barulah aku sedar betapa pentingnya abjad A tu untuk ada sebanyak mungkin dalam transkrip keputusan SPM. Masa itu jugalah, aku rasa aku tak layak masuk universiti yang top dalam Malaysia. Jadi, aku tentukan takdir aku sendiri. Aku tolak diploma dan aku masuk matrikulasi.

Standard ayat kawan aku "Matrik tak susah ke?" "Aku takut lah masuk matrik"

Jadi, dah masuk matrik, pointer tidaklah mendapat seperti apa yang aku harapkan. MUET pun Band 4 saja. Itulah hasil tak study langsung untuk MUET.

Mungkin nampak masa depan gelap, tapi berkat doa termakbul, ini yang aku dapat.
























       NAMA  :   HAZZAD BIN YAHYA
       KATEGORI  :    N - Kategori Matrikulasi/Asasi Sains
       NO MATRIK    :   MS1012504507

TAHNIAH!

Anda telah berjaya ditawarkan program pengajian seperti berikut :
PROGRAM
:
MK01 - SARJANA MUDA KEJURUTERAAN (AWAM)

IPTA
:
UNIVERSITI MALAYA (UM)





Mungkin sekarang hujan, tetapi lepas ini pasti pelangi menjelma :)

1 comment:

FIDA ROSLI said...

um sey..congratez..tu namanya rezeki