Sunday, January 22, 2012

Demo (Part 1)

Okay lah, ayah aku ada cakap dekat aku, mahasiswa macam aku ni, okay je kalau nak buat demo ni. Pasal boleh tunjukkan apa yang tak betul dekat pemerintah kita ni. Bukan bermaksud kita membangkang, kita memaki tapi kita menegur. Yes, they should do better for the sake of our own country.


Tapi kan, masalah terjadi bila mahasiswa yang buat demo ni, dipergunakan. Err, boleh tak kalau korang berdiri atas kaki sendiri?


Lagi satu masalah kan, buat demo waktu malam. Okay, yang demo hari tu, katanya nak menghantar memorandum dekat pejabat. Tapi masalahnya, pejabat tutup kot waktu malam, dan demo tu terjadi masa malam tahun baru, masa semua orang dok tengok bunga api dengan Jamal Abdillah nyanyi dalam tv.


Okay, kalau betul pun buat demo sambil hantar memorandum, boleh tak buat masa waktu kerja? Sekurang-kurangnya ada lah yang dapat mengambil memorandum nya. Ini buat waktu malam, lepas tu marah pejabat tutup. Adoi, where are your brain during that time? At your foot eh?


Yang bab rosakkan klinik, robohkan pagar, itu aku tak tau nak cakap macam mana. Aku tak nak buat spekulasi cakap yang itu buat, yang ini buat. Yelah, dah aku pun tak ada masa tu.


Aku cuma seorang yang neutral, tak ada sebarang sokongan politik yang kukuh. Aku cuma cakap macam ni pasal aku sayang negara aku. Aku cuma nak semua yang terbaik untuk negara aku, pasal yang untung nanti, aku dengan korang semua jugak.


do we need this?

p/s : part 2 nanti.

No comments: