Friday, December 11, 2009

Let's Be An Adult !

Orait³. My first adult-ly post. Eh, wujud ke word adult-ly tu? Ha, whatever.

So, korang dah tau citer pasal pemimpin yg hebat mendoakan benda yg jahat kat PM kita tu? Haha. Ngok tul. Pasal tak nak bagi royalti minyak je, dah buat camtu. Pelik tul lah ada gak orang camtu kat dunia kita ni. PM tu bukannya Yahudi mahupun Nasrani yang bila didoa, sah² akan dikabulkan. And at last, as i expected, jadi isu politik. Bagi aku yg neutral ni, lihat dorang macam tu seolah-olah dah tak tau yang mana kebenaran, yang mana batil.

Sekarang, bukan banyak lagi selebriti, tak kira selebriti politik, sukan, modeling, lakonan, ada skandal. Latest, Tiger Woods. Wah, orang yang kulit sama macam kayu baru kena tebang, pun mampu ada skandal banyak². Tapi aku baik. Tak main lah skandal² ni. Yang aku pelik, nape kawan² aku cakap yg aku ni playboy? Hermm...

Harga mas kahwin untuk Selangor naik jadi RM 300, start 1 Jan 2010. Apahal lah naik? Johor boleh je Rm 23.50, selamber je. As usual, pemimpin yang hebat tu buat statement yang macam persoalkan benda tu. Ala, bukan ko yang nak kahwin! Orang lain!

Bak kata orang, apa yang kita buat, tanggung lah sendiri. Aku on je tulis benda² camni. Kalau ISA yg aku kena nanti, so what? Wei, Anwar Ibrahim jadi hebat pasal dulu dia kena masuk ISA. Nelson Mandela, kena penjara pasal berjuang menentang Dasar Apartheid. At last, jadi pemerintah RSA. Jadi, apa salahnya aku jadi camtu.

Konklusinya, does this post adult enough?

*bayangkan aku buat post ni sambil dengar Aril - Menatap Matamu. haha. bukan bagi ilham pun.

3 comments:

Tinta Insyirah said...

what the? Menatap Matamu?
Aku sure pengsan.

Anonymous said...

zad,masalah skrg ni dia yg nak kahwin. haha :DD

Amalina Nazri said...

perghh gile sambil denga lagu menatap matamu. haha
:D