Tuesday, November 2, 2010

Kids' Fairytale.

Haikal : Hakim nak jadi angkasawan.

Aku : Abang kau tu?

Haikal : Yelah.

Aku : Jangan sawan je sudah.

Teringat time aku budak² dulu sejak aku sepupu aku yang kecik tu cakap camtu. Yelah. Time budak² dulu, impian berlambak. Cita² senang je bertukar.

Darjah 1 - Nak jadi doktor
Darjah 2 - Nak jadi jurutera
Darjah 3 - Nak jadi askar
Darjah 4 sampai darjah 6 - Nak jadi arkitek

Ingatlah jugak time darjah 3, arwah nenek aku tanya

Nenek : Zad. Nanti besar nak jadi apa?

Aku : Jadi askar.

Nenek : *kepelikan*

Yang lagi best, ada kawan aku kat sekolah rendah dulu, cita² dia nak jadi doktor dengan saintis. Jadi dia cakap  "Time siang aku jadi saintis, bila malam aku jadi doktor lak." Bila fikir betul², rasa nak gelak je.

So, impian time budak² dulu kita tu tercapai tak?

Melihat result SPM, Bio aku B. Eh. Mana layak nak jadi doktor ni. Fizik pulak A. Masih ada harapan lagi lah nak jadi engineer, bukan jurutera. Tapi, belum tentu aku akan jadi engineer. Plus, bukan aku nak pun jadi engineer.

Jadi, akhir kata aku, impian time budak² dulu boleh dianggap takkan jadi. Bayangkan, budak pandai math yang nak jadi mathematician pun belum tentu jadi mathematician, mungkin dia end up jadi pelacur. Hoho

p/s : she's a monster, beautiful monster, but i don't mind.

4 comments:

Hyuuga Neji + K . A :D said...

tau takpe.
dulu dulu memanglah.
tapi aku pun pelik bila kaw penah bercita cita nak jadi askar. ;DD

zad said...

nama pun budak kan. hoho

cahayaATIQAH said...

ko nak jadi lawyer skrg. betol ?

zad said...

@tiqah

ad aku cite kat kau kan? :D