Monday, August 22, 2011

Macam Tak Puasa.

Puasa tak puasa, sama sahaja.

Allah S.W.T dah berfirman dalam al-Quran, Dia cakap dengan puasa, kita akan peroleh taqwa. Korang semua tau ke taqwa tu apa? Dan korang semua pasti ke, dengan puasa korang tu, korang akan peroleh taqwa?

Itu semua urusan Allah S.W.T. Dia yang menentukan. Kalau nak tengok orang tu bertaqwa ke tak, lihat saja pada percakapan dengan perangai. Tak susah pun.

Memang susah lah nak dapat macam tu. Tapi puasa kita ni, belum tentu sempurna. Kalau setakat puasa perut saja, untuk apa?

Kelmarin kot, aku pergi Sunway Pyramid. Teman kawan beli baju. Sekali tengok, budak² Melayu Islam, yang perempuan, ramai pakai macam orang kafir (sorry to say). Kalau boleh, dia punya seluar tu, lagi pendek lagi bagus. Baju jangan cakap lah, memang betul nak tunjuk lurah dekat aku.

Yang kurang pahala puasa siapa? Aku lah, dah nampak kan. Yang dia, sah² ingat dia lah yang paling hot. 

Tak cukup lagi, kalau jalan dengan boyfriend, nak pegang tangan saja. Seolah-olah macam ada tarikan magnet yang kuat, sampai tak boleh tak pegang. Lepas tu nak lempang² pipi bagai. Bajet sweet lah tu. Kalau aku yang lempang² kau boleh?

Puasa ni, takkan mengubah diri kita, melainkan kalau kita sendiri yang ubah diri kita sendiri. Syaitan tu dah ajar kita selama 11 bulan, 1 bulan tu sama ada kita boleh lawan atau tak. Itu saja.

Nak buat macam pun kan, pergi bazaar, semua benda nak dibelinya. Bukan orang bertaqwa tu.

No comments: