Tuesday, March 10, 2009

Hayatilah.

Ada satu cerita. Cerita ni aku tak ratingkan sebagai 18SX, tapi best.

Cerita bermula.

Ada seorang gadis buta, semua orang bencikan dia, kecuali kekasihnya.
Gadis itu selalu berkata kepada kekasihnya 'saya akan mengahwini awak kalau saya boleh melihat'.
Satu hari, ada orang dermakan mata kepada gadis tu.
Bila gadis tu boleh melihat, dia merasa sangat terkejut apabila kekasihnya juga buta.
Kekasihnya berkata 'sudikah awak mengahwini saya sekarang?'
Gadis itu menolak.
Jadi, kekasihnya senyum dan pergi sambil berkata tolong jaga mata saya baik-baik.

Aku cerita ni pun bukannya apa, tapi nak tunjukkan orang apa itu cinta sejati. Aku selalu dengar 'cinta aku kepada orang tu sejati' tapi, bila gaduh sikit je nak break. Cinta sejati ke tu?

So, pesananku, kepada yang perasan tengah ada cinta sejati tu, jagalah cinta korang tu sampai korang mati.

FULL STOP.

No comments: