Wednesday, March 18, 2009

Si pandai melampau!

Result SPM 2008 sudah pun keluar. Ada yang berjaya, ada yang tidak. Kepada yang berjaya, aku ucapkan tahniah!

Tapi, ada seorang ni, level kecemerlangan SPM dia sangat tinggi. Tinggi tu sampai korang boleh rasa gayat.

Orang itu ialah Nik Nur Madihah.

Dia dapat 20A (19 1A dengan 1 2A). Hebat gila bapak dia ni. Satu perkataan untuk gambarkan dia - extremely fantastic. Aku punya target untuk SPM ialah 9 8E. HAHA!

Tapi, aku tengok, bila ada orang macam dia dapat result hebat gila tu, barulah ada pihak tertentu datang nak sponsor dia, nak bagi rumah free lah dan lain-lain. Huh! Dasar gimik politik terdesak. Nak tunjuk baik. Cuba dia tak dapat result camtu, ada yang nak tolong?

Kalau aku berkesempatan untuk interview dia, aku takkan tanya soalan berkenaan cara dia berjaya. Aku akan tanya:

1. Anda kenal MySpace tak?
2. Anda kenal Cristiano Ronaldo?
3. Anda ada handphone?
4. Bilakah kali terakhir anda menonton televisyen?
5. Berikan satu nama makanan ringan yang anda makan.

Korang rasa apa jawapan dia?

Cerita pasal SPM, aku skang dah kena push dengan bapak supaya membaca je. Tak cukup lagi, kalau aku bukak internet, dia akan meleter sambil berkata "bukak internet bukak lah fizik ke, apa ke? ni, asyik bukak bola je!". wtf omg. Kalau aku asyik baca buku pastu bukak internet tengok benda pelajaran, mati aku. Dia ingat aku bukak internet bukak bola je. HELLO! Aku nak cakap je yang aku bukak blog orang lain.

Itu je.Habis semua dalam hati aku diluahkan.

1 comment:

Hawa(: said...

huh.aku sure punya soalan num 2 jea dia akan jawab ya!saya kenal sgt2.*dushhh.apsal name cristiano ronaldo jugak ko tulis.tulis lahhh wayne rooney!