Monday, March 30, 2009

What err... Pavilion!

Hari Ahad. 29 Mac 2009. Tengah hari. Aku pergi makan kat satu majlis perkahwinan kawan mak aku kat Sedeli gak.Aku pergi dengan ayah dan abang aku. Lepas tu, hantar abang aku ke stesen komuter Klang lah, katanya. Tapi, ayah aku cakap hantar kat Subang Jaya lah.

Sekali sampai kat Subang Jaya, ayah aku tanya kat aku 'nak pergi KL tak?' Aku cakap ok je. Jadi, ayah aku drive lah sampai KL. Dah sampai Jalan Imbi (tak silap aku), ayah aku tanya 'Pavilion lalu mana?' Aku cakap jelah 'terus je.' Ayah aku cakap 'naik monorail sampai situ lah.' Jadi, berhenti kat Puduraya. Hantar abang aku kat situ. Lagipun, bas dia balik Melaka pun dari Puduraya. Tapi yang tak boleh blah, keluarkan abang aku daripada kereta pada pukul 1.40 tengah hari. Padahal bas dia jalan pukul 3 petang. kejam sungguh.

Aku ingatkan ayah aku main-main je pasal Pavilion tu. Sekali betul. Park kereta dekat satu parking berhampiran Petaling Street, pastu jalan sampai stesen monorail Maharajalela. Beli tiket ke Bukit Bintang untuk dua orang. Masuk dalam 'ulat gonggok' tu. First thought aku, mesti penuh pasal hari minggu. Memang pun. Tapi, aku dapat gak duduk kejap.

Dah sampai stesen Bukit Bintang, jalan terus jelah lalu Lot 10 dengan Planet Hollywood (21 SX) dengan melihat seorang perempuan Melayu menghisap Dunhill dengan penuh gayanya sampai aku dengan ayah aku sampai Pavilion (lihat kat atas).

Aku memang suka shopping mall ni. Dah banyak kali aku pergi. Tapi, ayah aku baru first time. Walaupun aku suka, tapi Pavilion ni aku rasa akan jadi best kalau aku tengah berduit. Tapi, korang cuba bayangkan, aku gi Pavilion dengan selipar Osaki aku yang kotor, t-shirt kugilak putih aku dengan seluar jeans Lee aku? Tak kegilanya tu?

Aku masuk situ sekejap je. Pastu, balik. Pasal bosan sangat. Nak balik monorail, pastu balik.

the end.

No comments: