Thursday, April 30, 2009

Big Sad World.

Tanggal 24 April 2009. Tarikh yang aku tak dapat lupakan. Kenapa? Nenek aku meninggal dunia pada tarikh tu. Tak silap aku pukul 5 suku petang camtu lah. Perasaan aku? Mestilah sedih kan. Tapi bayangkan aku ada kat samping nenek aku masa dia tengah nazak. Penuh mengerikan, menyeramkan dan menyedihkan.

Masa waktu tu lah aku tengok ayah aku yang dah bape tahun tak keluar air mata boleh keluar air mata dengan senangnya. Aku memang cukup respek dengan nenek aku. Dia tak pernah marah anak-anak dia. Walaupun nenek aku sakit, tapi dia tetap solat. Walaupun uzur, masih puasa penuh. Kengkadang aku tertanya, kenapa ada yang tak puasa walaupun badan dia sihat?

Untuk nenek, semoga bersemadi dengan aman. Kat akhirat kita jumpa ok. Sayang nenek.

2 comments:

Tinta Insyirah said...

hmmm :(
sob sob.
takziah.

Anonymous said...

cian ko.
cucu yg baek.

pape pown,takziah.:((