Saturday, April 18, 2009

Pergh!

SPM bulan April sudah habis. SPM bulan April? Ujian Bulanan lah. Lega hati aku. Ujian agak gila, meng-happy-kan, dan menyedihkan. Apa yang aku baca tak masuk dalam ujian. Celaka betul! Padahal aku baca ikut apa yang cikgu cakap akan masuk. Ke aku salah baca atau aku salah dengar apa akan masuk ujian? Gi mati lah. Benda dah berlalu. bukan nya boleh buat balik.

Dalam ujian tu, aku gunakan bermacam-macam cara untuk menjawab soalan. Antaranya ialah, aku tengok kertas soalan secara terbalik, jawab soalan sambil tidur (tau tak camne aku buat?), jawab sambil tutup mata terutamanya add maths(sebab tu lah banyak salah). Aku juga akan pandang kawan aku sebab kalau aku tengok muka diorang, aku akan dapat jawapan dan formula yang sepatutnya. LOL. Aku gunakanlah gak kalkulator walaupun ia adalah ujian agama. Bayangkan aku jawab agama dengan ada kalkulator kat sebelah aku. Pelik je. Sekarang,aku tengah tertunggu matapelajaran baru, Matematik untuk Agama. Soalan dia camni ; Diberi X ialah rukun iman.Berapakah nilai X?

*soalan aku kepada korang ; Berapakah nilai rukun iman darab nilai rukun islam pastu dibahagi dua?jawab ok.

No comments: