Friday, February 20, 2009

Exam oh exam!

Exam dah nak dekat. Pejam celik pejam celik dah exam. Risau? Gelisah? Gabra? Takut fail? Jangan risau, aku ada jln penyelesaiannya.

Tips ketika tgh exam
Ketika exam, meniru adalah DILARANG sama sekali! Tapi, menipu masa exam bukanlah macam meniru masa exam. Jadi, aku nak bagilah sikit tips untuk menipu ketika exam.

1. Letak nota dalam kalkulator. Kalau boleh, bagi kat kawan sekali.
2. Letak buku dalam baju, pastu pergi tandas untuk tengok nota dalam buku tu.
3. Tukar kertas jawapan dengan kawan sebelah.
4. SMS dengan kawan pasal jawapan.
5. Buat isyarat badan jikalau paper masa tu adalah objektif.

Kat atas tu semua tips yang senang dihidu oleh cikgu. Tapi, ada lagi tips yang lebih gempak dan hebat yang cikgu tak mampu hidu.

1. Tulis semua nota terutamanya yang penting kat peha dan badan, pastu pergi tandas untuk tengok nota tu.
2. Tulis semua nota terutamanya yang penting kat tisu berkualiti tinggi. Buat-buat bersin lalu tgk nota tu.
3. Suruh seseorang untuk buat kecoh dalam kelas masa tengah exam dan cepat-cepat salin nota.
4. Tulis nota kat lantai bawah meja.

Itu sahaja yang mampu aku bagi. Kalau anda berani, buatlah ek!

*walaupun aku tau tips nak menipu dalam exam, tapi aku tak buat pun. jadi, apa-apa markah yang aku dapat sama ada fail atau lulus adalah berdasarkan usaha aku sendiri.

1 comment:

liyana said...

haha..
nihlah rase cm na ikot j..
tp skol aq ckgu wat kawlan ketat lah..
na tgk kwn sbelah puwn ta branik..
bru pndang j da kne sound ngn ckgu..
kekadang na g tndas puwn na mara2...
tuh puwn jd isu..
haih=='
ade care ta??
hana =P