Monday, February 16, 2009

Indie

Q : band favourite anda?
A : Bunkface

Q : band favourite anda?
A : Couple

Q : band favourite anda?
A : Estrella

Q's dan A's di atas menunjukkan bahawa band kegemaran mereka adalah yg made in Malaysia a.k.a indie band. Setiap remaja PASTI nya lah ada satu favourite band dia yg dr Malaysia negaraku tercinta ini. Walaupun aku layan band luar spt Kings of Leon, We the Kings, Paramore & Coldplay, namun indie band tetap di hati aku.

Korang namakanlah mana-mana indie band kat Malaysia ni. Mesti aku tau. Kalau aku tak tau pun, aku akan ckp 'tak pernah dgr'. Remaja yang selalu ikut amar makruf nahi mungkar pun tau Bittersweet, apatah lagi remaja yang rosak macam aku ni.

Kalau bosan, lagu tah mana indie band mesti aku nyanyi lah. Kengkadang, boleh terkeluar lagu Ternyata by Estrella aku nyanyi. Agaknya kalau aku pergi karaoke dgn kwn aku, mesti aku ambik lagu indie band nye lah. Lagu indie band juga aku gunakan sbg satu medium untuk aku pajak nama seseorg tu. Contoh, aku nyanyi lagu Situasi oleh Bunkface dlm kelas yang berbunyi "Diskriminasi menjatuhkan aku,reputasi kini menjadi bisu..." Nanti kwn aku En. A akan pandang aku punya lah sambil berkata "eh *****!" (Nama bpk En. A ialah Naser)

Kenapa org lyn lagu indie band klu bukan psl lirik dia yg pendek mcm gila tu. Bayangkan, aku dgr lagu Revolusi by Bunkface pd hari A. Esoknya, aku dah hbs hafal lirik lagu tu. Tak kegila nya tu?

Natijahnya, aku, Hazzad bin Yahya ingin menegaskan bahawa indie band mmg best. Cuma org yang bodoh nak mati awal je yg tak suka indie band ni. Mak aku boleh layan Bunkface, takkan korang takleh?

1 comment:

liyana said...

haha..btol2 hidup BUNKFACE ! :)